• Fraktfritt vid köp över 600 kr

  • Övrig frakt 49 kr

  • Snabb leverans 2-4 vardagar

Sök

Frågor & Svar

Fråga: Jag har hittat en produkt på er hemsida som inte går att beställa. Varför är det så?

Svar: Hos oss går det endast att beställa de produkter som vi har i lager (om det inte uttryckligen i texten står att det är en beställningsvara med en uppskattat leveranstid). Går det inte att beställa något tyder det på att varan är slut i lager, oftast är en ny beställning redan på väg eller så är varan tillfälligt slut hos våra leverantörer.

Om produkten är slut i lager och köp-knappen är ersatt av en bevaka-knapp så kan du fylla i din emailadress och få ett automatiskt mail så fort varan finns för beställning.

Om du upplever att knappen för "lägg i varukorgen" försvinner när du valt en viss storlek eller färg på en produkt så betyder även detta att just den varan är slut i lager.

Fråga: Kan man beställa era varor över telefon?

Svar: Nej, vi tar inga beställningar över telefonen, utan vill att ni lägger beställning direkt via vår e-handel. Detta för att vara säkra på att få rätt kontaktuppgifter på beställningen och för att betalningen av er beställning ska gå till på rätt sätt, du som kund behöver även godkänna våra köp- och fraktvillkor. 

Fråga: Kan vi komma till er och handla direkt?

Svar: Det går jättebra att komma till Supercat för att hämta upp din varor, det smidigaste är då att ni lägger beställningen via e-butiken först och väljer alternativet "hämta på lager" i kassan. Då blir fraktkostnaden 0:- och din beställning är färdigpackad när du vill komma och hämta den.

Vi är på plats dagtid på Supercat, dock kan vi ibland vara ute på ärenden, hämta paket på posten eller vara iväg på något möte - så om du vill vara riktigt säker på att vi är på plats är du välkommen att ringa eller maila oss först!


Fråga: Jag har fått en påminnelse från er på min faktura, men jag tror att jag har betalat den. Hur gör jag nu?

Svar: Har du handlat av oss före 2023-03 så är det till Klarnas kundservice du ska höra av dig med denna fråga.
Har du handlat av oss efter den 8e mars 2023 så är det till Sveas kundservice du hör av dig.

Om du är osäker kan du kolla på din orderbekräftelse du fått från oss via email, eller på det kvitto som låg med i ditt paket. Där ser du om du använt Svea eller Klarna vid ditt köp.

 

Fråga: Min faktura riskerar att förfalla och jag vill skjuta upp förfallodatumet, går det?

Svar: Som kund kan du själv logga in på "mina sidor" hos Svea och hantera din faktura.

Fråga: Jag vill returnera en vara, hur jag gör då?

Svar: Följ denna länk till vår sida med returinformation: www.supercat.se/returinformation.html


Fråga: Det står att ni skickar till närmaste utlämningställe, men mitt paket kom inte till det utlämningsställe som ligger närmast min bostad.

Svar: Vi skickar de flesta paketen med DHL och det är alltså en DHL Service Point som är ditt närmasta utlämningställe. Posten och Schenker har sina utlämningsställen och DHL har sina. Här kan du hitta ditt närmaste DHL utlämningställe: www.servicepoint.se


Fråga: Jag vill beställa mot postförskott, går det?

Svar: Nej vi skickar inga beställningar mot postförskott, om du inte vill betala innan du fått dina varor så rekommenderar vi att du lägger en beställning med Klarna Faktura. Då får du hem din beställning först och betalar fakturan sen.